Ръмжащите пластмасови динозаври, превзели „Дома на новороденото“, изпратиха културата на града в праисторията
„Музеят на света“ в Ново село стана национален феномен с абсурдния си разказ за сътворението, за пещерните хора, динозаври, маймуни и какво ли още не. Предизвикващите единствено смях чудесии в селото на няколко километра от Пловдив все пак са демонстрирани в контекста на „атракцион“, който не твърди строго, че е научен и образователен институт.
Една такава институция обаче изпрати Пловдив от модерната епоха, свързана с титлата Европейска столица на културата 2019 и всички очаквания за нормалност покрай нея, директно в праисторията на културата. Безумната идея за създаване на бутафорен дом за динозаври в Дома на новороденото, съединен с Природонаучния музей, се реализира, и то по още по-фрапантен от първоначалния начин. Пластмасовите динозаври, сред пластмасова растителност и пластмасова естетика не само, че превзеха прекрасната модерна сграда, ами се движат и ръмжат, като от евтин лунапарк.
Естетиката на мястото е напълно унищожена – широко пространство, дърворезби, истински мрамор, всичко това е подчинено на евтините фалшиви материали. И на каква цена? Дали някой ще се впечатли от това през 2021 година? Виртуалната реалност вече е остаряла. Очилата Окулус рифт и подобните им са нещо тривиално. Дори хронично изоставащите поради липса на визия или поради липса на финансиране български музеи вкарват виртуална или добавена реалност в експозициите си. Това не е нещо ново, това се прави от години.
И кому е нужно една прекрасна сграда да бъде префасонирана по този начин? И един иначе уважаван музей да пълни експозицията си с пластмасови фигури, които можем да видим във всеки лунапарк? Нито едно дете, обградено от цялата информация на света, нито пък някой възрастен, би се впечатлил от тази смехотворна експозиция. Единственият резултат е, че се унищожи една прекрасна пловдивска сграда, въпреки години реакции от всички среди на културата срещу абсурда това да се случи.
Пловдивчани, добре дошли в пещерната епоха!
Очаквйте подробности от откриването на тази бутафория утре
Абе спомня ли си някой оня творчески Проект за елВлакче до Альошата по завоите на Бунаджика, с което ощастливеното гражданство да ползва ГЕРБавата благодат (както би казал г-н мутро’полит’икът?)
Ръждясва в някое ЧАСТНО депо за моя сметка – магазинажът е сериозна разноска, кис-кис, куче влачи….
„ЕПЗЕХ“ далаверата на менте-„доценти“ (=ЕдниПариЗаЕдниХора=) изглежда е отново за моя сметка / твоя / наша / данъкоплатска.
ЗАМ-кметът по Халтура г-н П.П. отново проправя пъртина към висините на Неандертал. За негово сведение като настъпи Видовден може да се окаже, че омаскаряването на архитектурното съкровище от арх.Димка Танева е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ КАТО ЗА НАРОДЕН СЪД.
Как ша ги стигнем амириканцити…?“ пееше Поетът на времето. Ето, стигнахме ги и надминахме, че сега дори ще преварим НовоСело.
(Само по равнище на зараза, на умирачки и не-ваксинираност сме на водеща позиция, въпреки розовите очила и заглавия на журналята)
Намерете възможност талантливият ДОЦЕНТаджия да не мухлясва в Научен Музей, а да намери творческата си реализация като челник в Луна Парк / стрелбища / пързалки / ДЕЦКА РАДОСТ
Да си отнесе такъмите СЛЕД КАТО ИЗПЛАТИ ФАКТУРИТЕ от джоба си -заедно с който е подписал „Одобрявам Покупката“- и да твори другаде, не из архитектурни ценности.
Срамота, бе Зико, я избърши си гурелите
Министър Минеков онзи ден като подчини оперната трупа на държавни заплати под частническо Доходно Здание да беше хвърлил един поглед на държ. музеология в НашеСело/НовоСело под развеселени доцентаджии също на …държавна заплата (?!?).
Вместо да се дави в „младо вино“.
И да предприеме съответните уволнения.
Понеже задава се постоянно правителство и може да се случат съответните уволнения